pembuka kata koma tanda soal seru penutup kata noktah

..nk luah mati mak,nk telan mati bapak,nk kemam tecekik..

Monday, March 15, 2010

saman and jenayah- the prologue

"saya mengaku bersalah"


Slalu dgr x statement ni?Kt mane korg dgr?Nk tau kat mane?Btol ni nk tau?bak singgit dua kupang,aku cter kn...


Kesah bermula...

Tanggal 11 Januari 2010.Pd jam 2 pagi aku da merancang perjalanan keesokan siang nya utk mmbuat rodtax.Tp, akhirnya nafsu tdo lbeh mnguasai.Tatkala jam sudah 12 tgahhari bru la aku terjaga dr tdo.X mngape,aku mngambil kptusan pegi tgah ari je.Ketika ini aku begerak dr rumah membe ku pulang ke rumah.Kerana ketidak biasaan pergi mmbuat rodtax,aku mngajak hosmate ku,Sham (bukan nama sebnar) tman kn aku.

Arakian dgn itu,maka mahu la kami bergerak.Sesudah Sham mnyarungkn bju ny, kilat sabung mnyabung, guruh berdentum-dentum menandakan hari mau hujan.Skali lg aku HAMPA.Tp x mngapa.Mgkin rodtax yg sudah kelewatan 10 hari dr tempoh tamat bole lg d usaha kn pd keesokan hari ny.

Ptg mula mnyinsing.Tibe2, telepon aku berdering.Nah,ijat ajak aku pg men futsal.Aku pn dgn snang ati bergerak dgn pantas ny ke intek.Skali lg nsib malang mnimpa.Rodblok d dpan yg aku sikit pn x perasan telah bersidai mnunggu mngsa2 ny.Nak d jadi kn cter aku kene saman yg mane saman i2 hnya bole d lgsai kn dgn mnghadiri perbicaraan.

Naseb mlang mnimpa pd tarikh ini.Sape yg aku harus persalah kn?Sume sala sendri.Beringat tp ambil lekeh.Aku redha dgn ketentuan-Nya.Ecehh.



..............





Tau ni ni ape.Ni la mahkamah atau dlm speking london ny court.

Tanggal 15 Mac 2010. Skali lg trikh keramat.First time aku mnghadirkn dri ke mahkamah atas tuduhan tiada rodtax n insurans.AKu hadir kn diri sprti yg d khendaki dlm surat saman pd jam 8 pg d mhkamah majistret yg trletak d bgunan MRCB tingkat 20.Aku smpai.Sorg pn xde.Aku mule kliru dan glisah.Dtg seorang lelaki...

"Dik bt pe kt cni"sapa lelaki tersebut.
"Nek kort ni...kene saman trafik...."dgn sopan aku mnjawab.
"Eh, bukan kt cni dik.Ni k
t mahkamah tinggi...." kate abg itu smbil mnunjukkan arah d mane mahkamah tinggi i2 berada.


Ah sudah.Salah tmpat plak.Aku pn memecut ex5 puteh dgm rodtax yg tlah d renew ke mahkamah tinggi.Selamat aku sampai.Klu x slamat mcm mane aku tlis kt blog ni kn.HUH.Sampai2 je kt c2................



No comments:

Post a Comment