pembuka kata koma tanda soal seru penutup kata noktah

..nk luah mati mak,nk telan mati bapak,nk kemam tecekik..

Monday, March 15, 2010

saman and jenayah-reloaded

......aku pn mncari la sayap kanan sperti yg d beritahu lelaki dlm episod 1 cter aku td.Las2 jmpe gk.Tggu lg sbb stil blom stat.Rmai gk yg mnunggu utk d adili.Aku slah sorg la mngsa rakus jpj yg mmbuat sekatan tatkala byk mngsa2 yg leka.


Strait to d point.Kul 8 stengah seorg lelaki x brape tiggi kluar dan berkata...

"...ni sape yg kene saman trafik sila masuk..."


Aku dan sume yg len pn msuk bg surat saman beserta ngan ic.Aku ingt trus bicara.Rupe2 ny laki pendek td berkata lg...

"...em,mahkmah start 9 stengah eh.Sape yg nk makan atau mnum bole pg ke kafe.9 setengah msuk blik....."Amboi, mcm rehat kelas plak aku rase.Aku nk pg mkn tp x jd sal lpe nk cucuk dinding.Gopoh sgt.


Jam mnunjukkan pkul 9.30.Majistret x smpai lg.Kul 10.Stil x smpai lg.Las2, penantian ku terhenti.kul 10 suku bru la majistret smpai.Seorng pegawai trafik mula berkata2...



"yg x berkenaan sila kuar, yg mlakukan 'jenayah' saje boleh berada d dlm......"

Wau.Hebat kn aku.Tidak mmbuat rodtax juga d cop sbagai 'penjenayah'.KAHKAHKAH



Aku PenJENAYAH


Sebut kes pn bermula....



Aku peserta ke 7 pd ketika ini.X sbar rase ny nk setel kn sume ni.


Pelakon2 dlm cter ni

Pembantu majistret=pm
Majistret=m
Aku=aku

pm:khairol amir bin idris,sila ke depan.

aku:....bekate2 dlm ati(hah,akhirny tibe jgk turn aku)....

pm:sebut kes pertama.kamu d dapati bersalah kerana gagal mmbyar rodtax.....bla bla bla...denda rm2000.kes ke 2 tidak mmpunyai insurans denda rm1000 dan 10 hari penjara minimum (aku rase la...x brape dgr sgt td).kamu mngaku bersalah atau tidak.

aku:...saya mngaku bersalah.

pm:mngaku bersalah puan...(sambil memalingkn muke ke arah majistret).

m:ade rayuan


aku:ade puan.mohon agar d kurang kn byaran.sebab
1.masih blajar
2.ayah da pencen
3.mak x keje
4.adik ade lg 2 msih blajar
5.duit dlm bank ade 2 ratus je ni.X caye puan ley ikot sy kite p atm.


m:rodtax da renew


aku:da.sehari slepas saman.saya da nk bt time ari kene saman tp ujan...(nmpak mcm x logik kn.tp that's the true)


m:kamu d kene kan denda rm100 stiap 1 sbutan kes.
(mcm ni la dialog aku ngan 2 org mahkamah ni...btol,aku x tpu)


Demmm..aku da puas mrayu,tp kena gk 2 ratus.tp kire ok la 2...2 denda pling minimum majistret bg ari ni.Naseb aku la...mlayang rm200.Fuhhhh...........


iktibar dan pedoman:
sudah jtuh d timpa 'eskeletor'...maksud ny nsib mlang yg mnimpa x tertepis.Tp nk wat cane kn.Redha je la jln terbaik.Mende da jd pn.HUHU



1 comment:

  1. hahaha tkpe arm sumtimes experince can be the best teacher hehehe

    ReplyDelete