pembuka kata koma tanda soal seru penutup kata noktah

..nk luah mati mak,nk telan mati bapak,nk kemam tecekik..

Friday, March 12, 2010

kisah tobi dan siah~~

"knapa aku d buang...knapa??"Persoalan ini sering menjadi tanda tnya d benak fikiran Tobi.Tobi terasing dr kluargany.Tobi mencari dan trus mncari.Tapi x jugak berjumpe.Ade yg kate Tobi lari dr umah.Tp famili die x pnah pn menjejaki khilangan ny.Tobi berjln,berlari,berehat tanpa mkn dan mnum.Tanpa mngetahui arah tuju.Dari tingkat ke tingkat.


.........


"Wah, hepi ny aku.Biarpn mknan x ckup tp aku stil ade umah". Luah hati Siah.Siah hidup senang d rumah ny.Satu hari Siah hilang.X tau ke mana.Ade org kate Siah d culik.Betul ke?Rmai yg x tau n x amik tau.Ade jgk yg x perasan.


.......


Tobi.Tobi msih mncari.Ke hulu mahu pn ke hilir.Satu hari Tobi terlihat kelibat seorang gergasi.Tobi cube mlarikn diri.Tobi ke kiri gergasi ke kiri.Tobi ke kanan gergasi turut ke kanan.Akhirny Tobi d tngkap dan d sangkar kn.Sekarang biarpn Tobi bkn bersama kluarga ny.Tp Tobi sdah pnya rumah.Tobi hdup gembira.D beri mkn.D mandi kn.



...


Siah.Siah skang pn hidup d rumah bru.Btol kesah Siah d culik.Gergasi la jgk yg culik die.Tp kecik ckit dri gergasi td.Knapa Siah d culik?Siah sendiri x tau.Siah d tmpat kn dlm sangkar yg sama bersama Tobi.Biar pn Siah d culik tp hidup Siah lbeh hepi berbanding dlu.Siah punya rumah dan d beri mkn.Siah gembira.


.......

Skang Tobi dan Siah hdup d bwah 1 bumbung.Mereka bahagia.




........


Tentu sume tertnya sape Tobi n Siah dlm cter ni kn.






ni lah Tobi n Siah.Yg itam ckit 2 Siah.Yg dlm petri dish tu Tobi.hehehe

pelakon2 dlm cter ni.Sang Gergasi (aku la). Gergasi kecik (Aiman anak jiran sblah uma).Sengal je dak 2 p colik Siah.Aku pn amik je la.Tuan diorng x nk jage btol,aku jge kn la..(mcm la aku jage btol sgt kot...lalala~~)

1 comment:

  1. Semoga mereka bahgia hinga ke anak cucu...


    bahagia macam cucu tok samad...
    hahahhaha

    ReplyDelete