pembuka kata koma tanda soal seru penutup kata noktah

..nk luah mati mak,nk telan mati bapak,nk kemam tecekik..

Thursday, January 27, 2011

transporter

selesai suda majlis bacaan yassin sempena bakal pemergian aku mencari rezeki.Mungkin mende2 macam ni korang akan rasa x perlu,tp ini kehendak ummi aku.So, aku x nak halang. Aku tau semua yang dia buat untuk kebahagiaan aku.

ape yang aku nak citer skang ni bekait rapat dengan tatkala ade nya majlis yang bakal di langsungkan di rumah aku. Masuk ni dah 2 kali aku jadi transporter. Hahaha. Aku tau korang pun tau transporter keje antar barang atau orang kan. aku plak keja amik and antar skali gus. Sehari smpai 6 trip. 3 kali ulang alik.

Ni semua sebab ummi aku jemput orang kampung aku skali kalau ummi aku ade buat ape2 majlis. yang jadi mangsa nya aku la. Ke hulu ke hilir pegi jmput orang. Da la aku x brape kenal orang2 kampung ni. Almaklum, banyak berada di perantauan la katekan.ceh...

Ade skali aku pegi antar orang, kire trip terkhir, skali hujan plak. Dah la hujan, banjir melimpah ruah on the way aku nak masuk kampung. Kereta kat depan aku da berasap dah. Nasib la ade sedikit kecekapan memandu dalam diri...ceh...lepas jugak. Tapi,sekali nak balik kena la tunggu hujan and banjir reda dulu.sweeeett. Ni je la pengalaman aku stakat ni jadi transporter. X dapek kot nak melawan transporter sebenar jason statham.Go Jason. I support you.haha. chows n salam...

No comments:

Post a Comment